shared.root-header.address
shared.root-header.telephone
جستجو

آغاز توزیع کالاهای با دوام قسطی برای کارگران

آغاز توزیع کالاهای با دوام قسطی برای کارگران

مراسم ضیافت افطاری خانه کارگر جمهوری اسلامی در دفتر مرکزی این تشکل شب گذشته با حضور تعدادی از اعضای این تشکل، بازنشستگان عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و جمعی از خانواده‌های اعضاء برگزار شد. 

در این مراسم، علیرضا محمودی (مدیرعامل اتحادیه امکان و عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران) با اشاره به این مطلب که ما در مجموعه اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارگران ایران (اتحادیه امکان) همه تلاش خود را معطوف به تهیه کالاهای اساسی بیشتر برای کارگران عزیز می‌کنیم، اظهار کرد: روند تلاش ما در اتحادیه امکان از زمستان سال گذشته با شدت بیشتری استمرار یافت و در این چارچوب در بسیاری از تعاونی‌های مصرف، تلاش شد تا کالاهای اساسی مانند حبوبات، برنج، قند و شکر، گوشت و مرغ منجمد دولتی و… عرضه شود. 

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران ادامه داد: در همین مجموعه خانه کارگر در برخی استانها در قالب تعاونی‌های مصرف روزهای متمادی اقلام اساسی توزیع شد و امیدواریم این روند ادامه یافته و به کالاهای توزیع شده تنوع داده شده و سبد پروتئینی اقلام ارائه شده با تخفیف نیز بیشتر شود. 

محمودی تصریح کرد: بحول و قوه الهی در تلاشیم در سال جدید و در نیمه نخست امسال در اتحادیه امکان به عرضه کالاهای ارزان اقساطی با دوام مانند محصولات لوازم خانگی نیز بپردازیم. 

وی ادامه داد: به منظور اعتبارسنجی بانکی هر یک از کارگران و بازنشستگان متقاضی با سه بانک بزرگ در بهمن و اسفندماه سال گذشته مذاکره کردیم تا بتوانیم این طرح را پیش ببریم و تاکنون مقدمات آن فراهم آمده است. در این چهارچوب قرار است متقاضیان کارگر یا بازنشسته با ورود به سامانه‌های اینترنتی بانکی اعتبارسنجی شوند و نسبت به میزان این اعتبار بتوانند نسبت به خرید کالاهای بادوام (لوازم خانگی) با اقساط بلندمدت اقدام کنند. 

محمودی با بیان این مطلب که تهیه برخی اقلام مانند لاستیک، تلفن همراه ارزان و امثالهم برای کارگران دشوار است، اظهار کرد: در زمینه تهیه اقلام یاد شده مذاکراتی شروع شده هرچند در زمینه تهیه لاستیک، دولت به صورت غیرحضوری عرضه لاستیک را آغاز کرده است. 

مدیرعامل امکان گفت: ما به دنبال این تعامل هستیم که جامعه کارگری که اغلب در صفوف عرضه‌های مجازی ناکام می‌مانند، این بار در اولویت قرار بگیرند. البته در ماههای اخیر چند ده هزار حلقه لاستیک تهیه شده و در اختیار تعاونی‌های مصرف کارگری قرار داده شده، اما این حجم در قبال تقاضای وسیع اصلا کافی نیست. 

محمودی افزود: در زمینه تهیه تلفن همراه که باتوجه به قیمت‌های موجود تهیه آن دشوار است، به دنبال تهیه و توزیع گوشی‌های ارزان و مناسب به صورت اقساطی هستیم. ما در این زمینه نیز توافقی کردیم که تا اوایل اردیبهشت‌ماه اخبار آن را روی پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه امکان خواهیم گذاشت. 

وی توصیه کرد: از اعضای محترم می‌خواهیم حداقل هفته‌ای یکبار سایت اتحادیه امکان را بررسی کنند زیرا بعضا مواردی در آنجا اطلاع‌رسانی می‌شود که شاید بازنشستگان و کارگران محترم در جریان نباشند و در این صورت حقی از آن‌ها ضایع خواهد شد، لذا توصیه می‌کنیم حتما این پایگاه و اطلاعیه‌های آن مطالعه شود. 

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه کارگران شریف‌ترین اقشار جامعه ایران هستند، بیان کرد: بنده به‌این دلیل که به خاطر شغل خود ناگزیر از نشست و برخاست با مدیران و دست‌اندرکاران مختلف بودم، تاکید دارم که اگر می‌خواهید رویه‌های موجود اصلاح شده و آنچه وعده داده می‌شود، در عمل قابل رویت شود و اتفاقات ناگوار در عرصه معیشت هر روز رخ ندهد، باید متحد باشیم؛ این اتحاد یک انسجام مستمر و یک راهبر می‌خواهد این یک امر روشن است. 

وی با اشاره به این مطلب که «آن نهادی که به مطالبه کارگران و اعتراض آن‌ها پاسخ می‌گوید و پیگیر می‌شود، مشخص است» تصریح کرد: صدای مطالبه صنفی و خطاب خود را بدون لکنت و با رعایت مصالح بلندتر کنید تا پاسخ‌های درست دریافت کنید. خود را مشغول مسائل غیرمعیشتی و فاقد ارزش نکنید و مطمئن باشید فراز و فرودهای فعلی خواهد گذشت، اما عدم توجه به سفره کارگری ضربات جبران‌ناپذیری به یک نسل و حتی نسل‌های آتی وارد می‌کند. ما خادمان شما برای اینکه در میز مذاکره به منظور استیفای حقوق‌تان، قدرت بیشتری داشته باشیم باید انسجام و اتحاد شما را لمس کنیم و اثراتش مشهود باشد. 

محمودی در پایان تاکید کرد: شما عزیزان نیز باید کمک کنید که تصمیم‌گیران این تشکیلات و سایر تشکل‌های کارگری که صادقانه فعالیت می‌کنند، دایره خدمات را وسیع‌تر کنند و با حمایت جامعه کارگری حضور پررنگ‌تری را در مناسب تصمیم‌ساز و تصمیم گیر داشته باشند تا به فضل الهی بتوانیم به مشکلات بیش از پیش غلبه کنیم.

انصراف از نظر
نظرات
29/01/1402 09:35 ق.ظ
با سلام لطفا کمی بیشتر به کارمندان خودتون رسیدگی کنید ،مخصوصا افراد غیر مدیر که زحمت زیادی میکشن در اتحادیه ولی به چشم نمیان و شما بیشتر پاداشها را به مدیران مراکز میدهید، گاهی حتی پاداش انباردار وحسابدار و معاون مرکز را مدیر نمیدهد لطفاً خودتان پاداش تقسیم کنید ،پول مظلوم خوردن نداره از گلوی کسی پایین نرفته
29/01/1402 10:02 ق.ظ
سلام خسته نباشید ، متن بالا عالی بود کاش شعارنباشه و صدای کارگر شنیده شود اگر خواستار اتحادید لطفا به صدای کارمندان خودتون هم برسید و نظرشان را گوش دهید، راهی برای اظهار نظر بدون ترس داشته باشید شاید حرفای مهمی بشنوید
13/02/1402 05:04 ب.ظ
تورم کمر کارگران شکست
دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display