shared.root-header.address
shared.root-header.telephone
جستجو

لزوم نظارت وزارت صمت برای جلوگیری از گران‌فروشی در نوروز

لزوم نظارت وزارت صمت برای جلوگیری از گران‌فروشی در نوروز

مرکز آمار ایران؛ یکی از خوراکی‌های که بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل را داشته تخم مرغ است افزایش قیمت تخم مرغ در حالی است که به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار میهن میزان تولید تخم مرغ با میزان مصرف سر به سر است و کمبودی در این کالای مصرفی نیست.

هدایت‌الله اصغری در گفت‌وگو با الینا درباره آخرین وضعیت تامین و توزیع تخم مرغ در کشور اظهار کرد: متوسط مصرف روزان تخم مرغ کشور 3 هزار تن است و آمار ما نشان می‌دهد تولید و عرضه تخم مرغ مطابق با نیاز کشور است.

وی ادامه داد: این به معنی تولید و عرضه سر به سر و عدم کمبود در این کالای مصرفی است.

اصغری در پاسخ به این پرسش که چرا به رغم تولید مطابق با نیاز در برخی مناطق  کمبود عرضه داریم، گفت: مشکلات در شبکه توزیع است و ارتباطی به تولید و تامین ندارد.

وی معتقد است؛ مشکلات شبکه توزیع را نباید کمبود تولید تعبیر کرد و با طرح موضوع کمبود بهانه به دست فرصت طلبان داد.

اصغری تاکید کرد: اگر توزیع به درستی مدیریت شود بازار به ثبات می‌رسد و دیگر شاهد گران فروشی نخواهیم بود.

وی درباره گران فروشی به بهانه بسته بندی نیز گفت: برای جلوگیری از گران فروشی به بهانه بسته بندی قیمت مصوب برای هر بسته 36 تایی شیرینگ پک شده تخم مرغ، تعیین شد و ابلاغ شده است.

اصغری قیمت مصوب هر بسته 36 تایی شیرینگ پک شده تخم مرغ 36 هزار تومان اعلام کرد.

وی راه جلوگیری از ادامه گران فروشی  در روزهای منتهی به ایام نوروز را نظارت سختگیرانه تر وزارت صمت بر شبکه توزیع دانست.

به گزارش ایلنا؛ چند روز پیش رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر 75 میلیون پرنده تخم‌گذار در واحدهای مرغداری وجود دارد که هشت میلیون از آ‌نها مازاد بر نیاز کشور است. به گفته علی اصغر ماکنعلی؛ نیاز  روزانه کشور 2400 تن است در  حالی بر اساس آمار دی ماه سال جاری روزانه بیش از سه هزار تن تخم مرغ تولید و عرضه می‌شود و این به معنی مازاد بیش از 600 تنی تخم مرغ در کشور است. وی دلیل گرانی تخم مرغ را مربوط به نبود زنجیره تولید دانست که موجب سوء استفاده فرصت طلبان و فاصله قیمتی از تولید تا مصرف شده است.

انصراف از نظر
دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display