shared.root-header.address
shared.root-header.telephone
جستجو

نظام توزیع کالا نیازمند بازنگری است

نظام توزیع کالا نیازمند بازنگری است

آقای محمودی بیان داشت: حوزه توزیعی حوزه تعاون شامل مسکن و مصرف هستند و بخش تعاونی های مصرف ما کارنامه اش در دوران جنگ تحمیلی نشان داده است .

وی یادآور شد: اگر ما یک نظام سالم توزیعی در دهه اول انقلاب داشتیم ناشی از حضور هزاران تعاونی مصرف بود که کالاها را با حداقل هزینه را به دست مردم می رساندند امروز بعد از ۴۰ سال این مسیر نیاز به بازنگری دارد .

وی با تاکید بر اینکه نظام توزیع کالا نیازمند بازنگری است، اظهار داشت: وجود بیش از ۶هزار تعاونی مصرف در سراسر کشور و امکانات لجستیکی و منابع انسانی و شبکه گسترده آن ها می تواند نقش آفرینی ممتازی در اقتصاد داشته باشد.

آقای محمودی با بیان اینکه اقتصاد تعاون، ضد رانت و انحصار است، ابراز داشت:  درخواست ما که بخشی از مندرجات سندتوسعه تعاون هست؛  این است که دولت کمک کند و حدود ۳۰دستگاهی در این سند نقش دارند را به حرکت درآورد تا بتوانیم اقتصاد تعاون محور را توسعه دهیم.

وی همچنین در بخش دیگری از این همایش بیان داشت: تعاونگران حدود ۲.۲ میلیون مسکن ساخته اند و کمتر از نیم درصد مشکل دار بوده است که عمدتاً ناشی از مشکلات حقوقی بوده است ولی جریانی مشکلات این بخش را برجسته کرد و ساخت مسکن توسط تعاونی ها را تحت تاثیر قرار داد و تلاش کرد به محاق ببرد.

وی افزود: هیچکس از اشتباهات و خطاهای انبوه سازان سخنی نگفت و صرفاً تلاش شد تا تعاونی زدایی باب شود و تسری یابد.

اقای محمودی ادامه داد:  درخواست ما این است که به این حوزه توجه شود که بتوانیم ظرف ۱۰ سال آینده ۵۰ درصد ظرفیت ساخت را به سمت تعاونی های مسکن ببریم.

وی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: ما معتقدیم کار کردن در این بخش فضیلت است و بخش تعاون برای تعاونگران معبد است و ما دراین بخش با عشق کار می کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم رانت، انحصار و بخشی از فساد تنیده شده در بخشهای مختلف را از بین ببریم،  راهکار آن منحصراً اعتماد عملی به بخش تعاون است.

انصراف از نظر
دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display