shared.root-header.address
shared.root-header.telephone
جستجو

واردات 19.2تن شمش طلا به کشور در سال جاری

واردات 19.2تن شمش طلا به کشور در سال جاری

در مورد واردات خودروی سواری در سال جاری، گفت: در سال جاری تا کنون 4386 دستگاه خودروی سواری به ارزش 86.5 میلیون دلار وارد کشور و به صورت قطعی ترخیص شده است.

وی گفت: از این تعداد 1257 دستگاه مربوط به سایپا و 900 دستگاه مربوط به کرمان‌موتور است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی در مورد واردات شمش طلا گفت: واردات شمش طلا بر اساس مصوبه 12 آذر 1401 دولت، بدون ثبت سفارش برای اشخاص حقیقی و حقوقی آزاد اعلام شد و بر این اساس امسال در 9 ماه سال جاری 19.2 تن شمش طلا به ارزش 1.2 میلیارد دلار وارد کشور شده است و چون قبلا واردات طلا نداشته‌ایم، مقایسه رشد در این زمینه معنا ندارد.

رضوانی‌فر در مورد درآمد گمرک از محل حقوق ورودی کالاها خودرو و گوشی‌های بالای 600 دلار در سال جاری،‌گفت: درآمد گمرک در این مدت 66 هزار میلیارد تومان شده که نسبت به رقم مشابه سال قبل 73 درصد رشد نشان می‌دهد.همچنین در سال جاری 69 هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده از محل واردات وصول شده است که از رشدی معادل 25 درصد برخوردار شده است و کل واریزی مالیات ارزش افزوده و حقوق ورودی که توسط گمرک وصول و به خزانه کشور در سال جاری واریز شده 135 هزار میلیارد تومان است که نسبت به رقم سال قبل 45 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در مورد عملکرد 9 دوازدهم تکلیف قانونی گمرک گفت: چون واردات خودرو به اندازه پیش‌بینی صورت نگرفته عمده عدم تحقق درآمد گمرک مربوط به سال جاری و قرار بود 40 هزار میلیارد تومان درآمد از این محل کسب شود، اما در حال حاضر 1300میلیارد تومان از محل واردات خودرو درآمد کسب شده است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی همچنین در مورد معافیت و تخفیف گمرکی گفت:‌در سال جاری 15 هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی و تخفیفات صورت گرفته است که نسبت به 12 همت سال قبل رشد پیدا کرده است.

رضوانی‌فر همچنین در مورد گمرکات در مناطق سواحل مکران گفت:‌ زیرساخت‌های گمرکی در این مناطق کامل است و می‌توانیم همه رویه‌های تجاری را مدیریت کنیم و در سواحل مکران مشکل گمرک وجود ندارد. فقط باید این مناطق توسعه پیدا کند.

انصراف از نظر
دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display