shared.root-header.address
shared.root-header.telephone
جستجو

کاهش 15 دلاری قیمت طلا

کاهش 15 دلاری قیمت طلا

به نقل از رویترز، به دنبال افزایش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت.

آمارهای قوی در مورد فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی سبب شد تا یک بلاتکلیفی در مورد زمان آغاز روند کاهش نرخ بهره آمریکا ایجاد شود و ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یابد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 15 دلار و 23 سنت کاهش 2039.76 دلار فروخته شد اما متوسط قیمت طلا طی هفته گذشته نزدیک به یک درصد افزایش یافت و این فلز گران‌بها را بالای سطح مقاومتی 2 هزار دلار نگه داشت.

شاخص دلار 0.9 درصد افزایش یافت و قیمت طلا را برای مالکان ارزهای دیگر گران‌تر ساخت  که خود عامل دیگری برای کاهش قیمت طلا به شمار می‌رود.

کارفرمایان آمریکایی در ماه ژانویه 353 هزار فرصت شغلی ایجاد کردند که از برآورد 180 هزار فرصت شغلی اقتصاددان‌ها بیشتر بود. یک اقتصاد منعطف و بهره‌وری بالای کارگران، کسب‌وکارها را ترغیب می‌کند تا کارکنان بیشتری را نگه دارند یا استخدام کنند، این روند می‌تواند اقتصاد را از رکود در سال جاری محافظت کند.

اکنون بازار 70 درصد احتمال می‌دهد که نرخ بهره آمریکا در ماه می کاهش یابد درحالی‌که قبلا این احتمال 92 درصد بود. هرچه نرخ بهره کمتر باشد بر جذابیت طلا به عنوان دارایی بدون بهره افزوده می‌شود.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره را تغییر نداد و از کاهش نرخ بهره در ماه مارس عقب‌نشینی کرد اما اشاره‌ای هم به افزایش احتمالی نرخ بهره برای طولانی‌مدت نداشت حالا با انتشار این  گزارش، مشخص نیست که نرخ بهره چه تغییری خواهد داشت.

اما جوزف کاواتونی، استراتژیست بازار WGC می‌گوید: «اگر نرخ‌ بهره در جایی که هست، باقی بمانند (تغییر نکند) و در مورد آن شفافیت وجود نداشته باشد، آنچه که ما احتمالا شاهد آن خواهیم بود، یک محیط نسبتا آرام برای افزایش قیمت طلا خواهد بود.»

انصراف از نظر
دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display