shared.root-header.address
shared.root-header.telephone
جستجو

۱۰ هزار واحد تولیدی مدفون شده در کشور داریم

۱۰ هزار واحد تولیدی مدفون شده در کشور داریم

محمد شریعتمداری امروز در حاشیه راه‌اندازی مرکز مدیریت کسب و کار کشور در دانشگاه علم و فرهنگ ایران اعلام کرد: این مرکز برای پایش و نظارت بر کسب و کارها و واحدهای تولیدی راه‌اندازی شده و در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد تومان دارایی واحدهای تولیدی تعطیل شده و بر زمین مانده داریم که از آن استفاده نمی‌شود. 

وی گفت: همچنین ۱۰ هزار واحد تولیدی مدفون شده در کشور داریم که حتی تابلوی آن‌ها تبدیل به آهن قراضه شده است. 

شریعتمداری افزود: با طرح اورژانس کسب و کار می‌خواهیم حداقل ۵۰ درصد از این واحدهای تعطیل شده را نجات دهیم و از تعطیل شدن جلوگیری کنیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز مرکز پایش و نظارت سیاست‌های بازار کار نیز در ساختمان دیگری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شد که آن مرکز یک سطح بالاتر از اورژانس کسب و کار به شمار می‌رود که اشتغال کشور را رسمی می‌کند. 

وی همچنین از لزوم هماهنگی اورژانس کسب و کار با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور متصل شوند و مجموعه این اقدامات از تعطیل شدن کسب و کارها و اشتغال کشور جلوگیری کند. 

در این مراسم گفته شد سالانه ۳۰۰ هزار اشتغال در کشور از بین می‌رود که اگر با اورژانس کسب و کار بتوانیم ۴۰ درصد از آن را جلوگیری کنیم و با فرض اینکه برای هر شغل ۱۵۰ میلیون تومان هزینه و در مجموع ۴۵ هزار میلیارد تومان برای کشور هزینه داشته است که اگر ۵۰ درصد از این هزینه را صرفه‌جویی کنیم یعنی سالانه تا ۲۱ هزار میلیارد تومان برای اقتصاد کشور منفعت ایجاد می‌کنیم.

انصراف از نظر
دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display