shared.root-header.address
shared.root-header.telephone
جستجو

افزایش دو مرتبه در سال حقوق کارگران

افزایش دو مرتبه در سال حقوق کارگران

علیرضا محجوب گفت: ما از ابتدای انقلاب شاهد کاهش دستمزد نسبت به قیمت تمام شده بوده‌ایم و قطعا جامعه کارگری از این مسئله افزایش دو بار در سال حقوق کارگری حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب در مصاحبه با برنامه «نقشه راه» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: امسال براساس نام‌گذاری صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید تعیین شده که محور نظرات معظم له هم جهش تولید و هم صیانت از نیروی کار مورد تاکید ایشان می‌باشد.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که باید توجه داشت بدون وجود نیروی کار و توجه بیشتر به تولید، جهش تولیدی رخ نخواهد داد چرا که خط اصلی تولید نیروی انسانی است.

دبیرکل خانه کارگر ایران با بیان اینکه ضریب جینی به معنای کاهش نابرابری بوده و ما زمانی که حقوق نیروی انسانی را تضعیف می‌کنیم بدان معنا است که امکان نابرابری را بالا می‌بریم، خاطر نشان کرد: اکنون ضریب جینی ما زیر ۳۹ بوده و مراجع بین‌المللی رتبه ما را در بحث ضریب جینی بین ۳۶ تا ۳۹ دانسته‌اند.

محجوب یادآور شد: آن کسی که کار می‌کند باید حرمت‌اش را نگه داشت و مورد حمایت قرار گرفت و باید به این مسئله توجه داشت که اگر بتوانیم حقوق کار را تقویت کنیم به کاهش نابرابری کمک کرده و باید حمایت از نیروی کار به صورت بلند مدت صورت گیرد.

محجوب بیان کرد: حدود ۳۵ سال پیش ما اولین بندر آزاد را در کیش راه اندازی کردیم تا سکوی صادرات باشد که به دنبال آن ۸۵ منطقه ویژه، بندر آزاد و مواردی از این دست را راه اندازی کردیم اما اگر بخواهیم خروجی این‌ها را بگیریم بیشتر کمک به واردات و قاچاق غیر ملموس کردند.

وی گفت: وی گفت: تشکل‌های مختلف کارگری با جایگاه‌های مختلف قانونی که دارند این‌ها باید جزئی از شورای گفت‌وگو برای حل و فصل موضوعات باشند که در صورت دعوت به این شورا ما می‌توانیم از طریق این شورای گفت وگو بسیاری از مشکلات را حل کنیم؛ به عبارت دیگر، ما امروز درباره این مسئله صحبت می‌کنیم که هنوز گفت وگوی جامعی به جهت حمایت از کارگران اتفاق نیافتاده است.

دبیرکل خانه کارگر، فعالیت‌های واسطه‌گری، واردات و غیره را غالبا ضد تولید دانست و یادآور شد: ما از ابتدای انقلاب شاهد کاهش دستمزد نسبت به قیمت تمام شده بوده‌ایم و قطعا جامعه کارگری از این مسئله افزایش دو بار در سال حقوق کارگری حمایت خواهیم کرد.

محجوب بیان کرد: مجلس سال گذشته قانون آزمایشی نوشته شده ۱۳۸۶ را پس از سال‌ها قانون دائمی تلقی کرد و دولت لایحه‌ای برای اصلاح همزمان آورده بود که این پیش‌نویس به جهت عملیاتی کردن قانون بودجه بود اما این عملیاتی کردن صرفا شعار قشنگی بود اما امکان عملیاتی کردن آن بسیار کم بود.

وی با بیان اینکه بیکاری نیازمند ارزیابی مجدد در ایران می‌باشد، گفت: یک نکته بسیار مهم که وجود دارد و باید به آن توجه داشت این است که اشتغال در کشور وجود دارد اما اشتغال دلخواه جویندگان وجود دارد که این مسئله مهمی است، یعنی اینکه کاری با درآمد ثابت و بیمه وجود دارد اما مورد رضایت جویندگان کار نیست.

دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: ما جز تولید هیچ راهی برای حل این مشکلات اقتصادی کشور نداریم.

انصراف از نظر
دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display