shared.root-header.address
shared.root-header.telephone
جستجو

تثبیت قیمت دلار

تثبیت قیمت دلار

بازار سرمایه امروز در کل شرایط متعادل و منفی را سپری کرد و تا انتهای معاملات، تعداد نمادهای منفی بیشتر از نمادهای مثبت بود.

برخی کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، نرخ جهانی اونس طلا برای چهارمین بار به مقاومت تاریخی نزدیک می‌شود، شرایط تورمی دنیا محرکی بوده که می‌تواند به عنوان عاملی در راستای عبور از سقف پیش‌رو در نظر گرفته شود. در داخل نیز بازارهای مالی با روندی نزولی درگیر هستند و هیچ روند قابل تشخیصی برای بورس دیده نمی‌شود.

* بورس درگیر تثبیت قیمت دلار

علی مومنی، کارشناس بازار سرمایه: برای شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران اصلاحی ۳۶ هفته‌ای برآورد می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در حال حاضر مسیر حرکتی این معیار بورسی رو به جلو بوده و تا زمانی که یک میلیون ۸۹۰ هزار واحد یا یک میلیون ۹۹۰ هزار واحد را از دست نداده باشد، جایی برای نگرانی برای افت بیشتر وجود نخواهد داشت.

وی افزود: شاخص هم وزن بر خلاف شاخص کل حرکت رو به بالایی را تجربه کرد. در عین حال همچنان الگوی روند کاهشی تغییری نداشته و در روزهای آتی در صورتی که این نماگر بورسی موفق به عبور از سقف قبلی شود، طبعا با تغییر الگو، شانسی برای رشد فراهم خواهد شد.

وی افزود: اگر دلار از کنترل خارج شود، شاخص کل بورس تهران ارقام بالاتری را تجربه خواهد کرد، در این شرایط رقم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد هم در دسترس است، اما در شرایط فعلی بورس، به دلیل تثبیت قیمت دلار در کانال 50 هزار تومانی، در حال درجا زدن است.

* افت شاخص‌های عملکردی بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز شنبه نسبت به روز کاری گذشته 2 هزار و 343 واحد پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 19 هزار و 988 واحد رسید. بازدهی این شاخص منفی 12 صدم درصد بوده است.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 514 واحد در رقم 705 هزار و 709 واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص نیز منفی 7 صدم درصد بوده است.

شاخص کل فرابورس با افت 9 واحدی به رقم 25 هزار و 103 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 291 واحد به سطح 128 هزار و 32 واحد رسید.

* ورود پول حقیقی به بازار سرمایه

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهارمین روز مثبت شد و 41 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

امروز نماد های وب (های وب)، بورس (بورس تهران) و کترام (کاشی سرامیک تکسرام) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای فملی (ملی صنایع مس ایران)، وبملت (بانک ملت) و نوری (پتروشیمی نوری) تعلق داشت.

* افزایش ارزش معاملات خرد بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 847 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 811 میلیارد تومان بود که 17 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 110 میلیارد تومان رسید.

* کاهش ارزش صف‌های خرید بورس

در پایان معاملات امروز، تعداد نمادهای مثبت 265 نماد و تعداد نمادهای منفی 529 نماد بوده است. یعنی حدود 66 درصد نمادها سرخ پوش بودند.

در معاملات شنبه، 58 نماد صف خرید داشتند و 56 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 24 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 167 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 3 درصدی به 301 میلیارد تومان رسید.

انصراف از نظر
دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display