shared.root-header.address
shared.root-header.telephone
جستجو

قیمت نفت با وجود بی‌ثباتی‌های سیاسی همچنان بالای 93 دلار

قیمت نفت با وجود بی‌ثباتی‌های سیاسی همچنان بالای 93 دلار

بازارهای نفتی در حالی روز گذشته بسته شد که قیمت نفت خام آمریکا کاهش و قیمت نفت برنت افزایش یافت.

بر این اساس، قیمت نفت برنت با 57 سنت افزایش 93.54 دلار و نفت خام آمریکا با 69 سنت کاهش 91.07 دلار معامله شد.

این درحالی است که خبرگزاری رویترز علت این شرایط قیمتی را تاثیر اختلال احتمالی از ناشی از تنش میان روسیه و اوکراین و چشم انداز افزایش صادرات نفت ایران عنوان کرده است.

نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه به علت حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، مانع کاهش بیشتر قیمت ها شده است. غرب روسیه را که یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان نفت و گاز است، تهدید کرده در صورت حمله به اوکراین، تحریم های جدید علیه این کشور اعمال خواهد کرد اما روسیه قصد برای هرگونه حمله را رد می کند.

در عین حال، ماریو درگی، نخست وزیر ایتالیا گفت هرگونه تحریمی علیه روسیه از سوی اتحادیه اروپا نباید شامل واردات انرژی شود.

هر دو شاخص نفتی از سپتامبر 2014 بالاترین قیمت خود را ثبت کرده اند اما چشم انداز افزایش صادرات نفت ایران در بازار بر قیمت ها اندکی تاثیر کاهشی داشته است.

این درحالی است که اوپک پلاس در صورت افزایش صادرات نفت ایران، تلاش خواهد کرد ایران را در توافق تولید این گروه جای دهد.

به گزارش فارس، این بدان معناست که نفت ایران در تولید نفت گروه اوپک پلاس جای داده خواهد شد و همراستا با سیاست های این گروه تاثیر چندانی بر بازار نخواهد گذاشت.

شرکت بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی جهان گزارش داد از عواملی که سبب کاهش قیمت نفت خام آمریکا شده است، افزایش تعداد دکل های فعال نفت و گاز آمریکاست که حفاران آمریکایی با افزایش 4 دکل دیگر، تعداد این دکل ها را به 520 افزایش داده که بالاترین تعداد از آوریل 2020 به شمار می رود.

بازارهای آمریکا علاوه بر تعطیلات آخر هفته، روز دوشنبه نیز به علت تعطیلات رسمی بسته خواهند بود.

نفت برنت طی هفته گذشته 0.9 درصد و نهمین هفته متوالی افزایشی و نفت خام آمریکا افزایش 1.7 درصدی و هشتمین هفته متوالی افزایشی را ثبت کرده‌اند.

انصراف از نظر
دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display