shared.root-header.address
shared.root-header.telephone
جستجو

«خرید شفاف» مهمترین نتیجه طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا

«خرید شفاف» مهمترین نتیجه طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا

قاسم نوده فراهانی درباره اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا، گفت: طرح مذکور، طرح بزرگی است، اما باید به این نکته توجه داشت که هر اقدام بزرگی در ابتدا ممکن است یک سری مشکلات داشته باشد که با گذشت زمان حل می‌شود، که در مورد اجرای این طرح نیز مسائلی مطرح است، اما اگر طرح درج قیمت تولید کننده براساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش رود و موانع و مشکلات احتمالی آن رفع شود، قطعا طرح بسیار خوبی است.  

* سود خرده فروشی در طرح درج قیمت کالا مشخص است

وی افزود: هدف تولید کننده کسب درصدی سود از کالای تولیدی است بنابراین قیمت تمام شده کالا برمبنای آنالیزی که ارائه می‌دهد  مورد تایید سازمان حمایت قرار می‌گیرد و تولید کننده برآن اساس قیمت را بر روی کالا درج و عرضه می‌کند. برای عرضه کالا های سرمایه‌ای و مصرفی توسط اصناف و توزیع کنندگان نیز درصد سود مشخصی تعیین شده که عرضه کننده مجاز است آن درصد تعیین شده را به علاوه قیمت تولیدکننده کند و کالا را عرضه کند.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران بیان داشت:  در طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا قیمت کالا درب کارخانه، حق‌الزحمه شرکت‌ها، سود بنکداری و سود خرده فروشی کاملا مشخص است و لذا کالا با سود کاملا مشخص و تعیین شده عرضه می‌شود.  

* حذف تخفیف‌های غیرواقعی با درج قیمت تولید کننده روی کالا

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه سود عرضه کننده کاملا مشخص است، گفت: بنابراین در صورت تمایل به تخفیف، فروشنده می‌تواند درصدی از سود مشخص خود را کسر و به عنوان تخفیف در نظر بگیرد و لذا دیگر امکان اعمال تخفیف‌های غیر واقعی 40 و 50 درصدی وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه خرید شفاف، مهمترین نتیجه طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا است، افزود: هنوز کارشناسی دقیق و نهایی در مورد این طرح انجام نشده، اما اگر همه دست به دست هم بدهند تا این طرح به بهترین شیوه ممکن اجرا شود، طرح خوبی است. 

نوده فراهانی درباره استقبال اصناف از اجرای این طرح بیان داشت: اصناف همیشه در شفافیت پیشتاز هستند و از آن استقبال می‌کنند. 

انصراف از نظر
دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display