shared.root-header.address
shared.root-header.telephone
جستجو

مذاکرات روسیه و اوکراین قیمت نفت را به 100 دلار کاهش داد

مذاکرات روسیه و اوکراین قیمت نفت را به 100 دلار کاهش داد

 به دنبال مذاکرات آتش بس میان روسیه و اوکراین که نگرانی ها در مورد اختلال بیشتر در عرضه نفت را کم و همچنین افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 در چین، قیمت نفت در معاملات امروز به کمترین رقم 2 هفته گذشته رسید.

هر بشکه نفت برنت با 6 دلار و 16 سنت کاهش 100.75 دلار فروخته شد. نفت برنت امروز به 100.05 دلار هم رسیده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 5 دلار و 77 سنت کاهش 97.24 دلار معامله شد. WTI، امروز به 96.70 دلار در هر بشکه نیز رسیده بود. نفت خام آمریکا برای نخستین بار از ابتدای ماه مارس به زیر 100 دلار رسیده است.

بهای هر دو شاخص نفتی روز گذشته به شدت کاهش یافتند به طوریکه نفت برنت 5.1 درصد و نفت خام آمریکا 5.6 درصد افت قیمتی را ثبت کردند.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر فوجی تومی سکیوریتی گفت: «انتظار برای تحولات مثبت در مذاکرات آتش بس روسیه- اوکراین، امید به کمی عرضه در بازار جهانی نفت خام را تقویت کرده است.»

«اعمال محدودیت های قرنطینه ای جدید در چین نیز، احتمال کند شدن تقاضا را بیشتر کرده است.»

چین روز سه‌ شنبه جهش شدیدی در موارد ابتلا به کرونا ثبت کرد به طوری که موارد جدید از روز گذشته بیش از دو برابر شده و به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است.

با این حال، تسویوشی اُئنو، تحلیلگر ارشد اقتصادی در موسسه تحقیقاتی NLI معتقد است: «حتی اگر بر سر آتش بس توافق شود، انتظار می رود، قیمت نفت در سطوح بالا باقی بماند زیرا تلاش های غرب برای منزوی کردن مسکو همچنان ادامه می یابد و این امر بازارهای نفتی را در شرایط کمی عرضه نگه می دارد.»

انصراف از نظر
دسته بندی ها
فیلترها
Sort
display